Zamieszczone przez Dig Dug
O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Witam.
Dig_Dug, masz rację. Jeżdżę nie dużo, tak jak się domyśliłeś do 15 k w roku. Do pracy "na butach" bo mam za rogiem, a autko, o dziwo, śmiga całe wakacje, ferie i inne narty, jachty itd. Jak widzisz większość trasa. Nie potrzebuję więcej niż 130 ale jak trzeba to i 170 tym autkiem polecę bez stresu. Uwierz mi, lub nie. Nic sobie nie tłumaczę, mam to co chciałem. Dla moich potrzeb jest w sam raz, i jeżeli miałem wybierać pomiędzy mocniejszym Rapidem i słabszą Octavią. Dla mnie sprawa oczywista. Jednak dla mnie sprawy finansowe odgrywają rolę. Do tej pory jeździłem fabią combi 1.4 75KM, naczytałem się o tym silniczku, że badziew, bierze olej, wtopiłem kasę. Zrobiłem 80 k bez kiwnięcia palcem. Olej od wymiany do wymiany, paliwo i jazda. O motor jestem spokojny. Trafnie piszesz, że dla O3 85KM najlepsza prędkość to 100. Wtedy pali jak dieselek. U mnie wyszło 5. Przyjdzie czas to będzie emeryturka i szybka furka, ale to daleka przyszłość. A w tej chwili i tak będę robił "och i ach" choćby z racji wyglądu, bo i tak jest najjjjj nawet z tym silniczkiem.
Pozdrawiam i życzę przyczepności.
Komentarz
-
-
=Walter=, jak to się mówi "krawiec kraje, ile mu materii staje" Też jestem zdania, że przed zakupem trzeba ustalić sobie budżet i starać się jego trzymać. Bez budżetu, to wodze fantazji są nieograniczone
Jak piszesz, jeżeli Twój wybór był
...pomiędzy mocniejszym Rapidem i słabszą Octavią...
PzdrPzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig Dug=Walter=, Ja rozumiem, że jak ktoś kupuje 1.2 TSi to jeździ mało, czyli prawie 15 tys rocznie. Z racji potencjalnej awaryjności do rozważenia przedłużona gwarancja za 1200 zł.O3 1.2 105KM 6M
Komentarz
-
-
=Walter=, Piszesz, że silnik Ci wystarcza, a jeździsz trasy. Ja mam jak widzisz 1.416V w F2 i fakt do 80-90 km/h jest spoko - wystarczające. Do 100 km/h nawet, ale już jadąc powyżej 100 km/h zaczyna więcej palić w stosunku do przyrostu prędkości to raz, dwa to zaczynają się obroty około 3000, i wzrasta hałas. Co z tego, że da się jechać spokojnie 130-140 km/h i nawet tempomat utrzymuje prędkość na równym i lekkich wzniesieniach, ale jakim kosztem. Pali wtedy dużo więcej - niewspółmiernie, a do tego hałas bo masz ponad 3500 obr. A pojedzie nawet nie męcząc długo 170-180 tylko, że to głupota. O międzyczasach wyprzedzeń nie wspomnę.
Zwyczajowo jeżdżę 110 km/h bo jest jeszcze w miarę znośnie i pali trochę więcej niż przy 90 km/h. Ja trasy jeżdżę mało. Może z 10-15% ale i tak mnie szlag trafia i nie popełnię drugi raz błędu z małym silnikiem. Teraz już wiem, że lepiej nawet dobrać kredytu lub dołożyć gotówki niż zostać na lata z autem, które co jakiś czas daje nam niesmak w jeździe i odbiera przyjemność. Poczytaj jak chcesz moje posty o 1.2TSI 105km. Uważam, że jest to minimum, a jednocześnie optimum dla mało jeżdżącego użytkownika. W mieście mało pali, a turbina daje radość czy to przy przyśpieszaniu czy też na trasie przy prędkościach autostradowych. Kolejny silnik 1.4, 1.8 to już urywanie sekund 1-2 z już dobrych osiągów 1.2TSI. Oczywiście każdy by chciał jeździć czymś więcej, ale kończy zdroworozsądkowo. Ja nie ganię tych co kupili czy kupują słaby silnik, ale radzę uniknąć błędu który ja niechcacy popełniłem, chociaż ja przynajmniej nie miałem zbytnio w czym wybierać miałem 1.4 a potem 1.6, który pali wyraźnie więcej w mieście. Ale teraz bym cofnął czas i kupił 1.6.
oskar12345, nowe silniki TSI to nie to co stare wolnossące, które były trwalsze. W TSI ma już się co psuć więc zawsze ryzyko jest większe niż przy starych prostych silnikach, ale dostajemy za to lepsze osiągi i relatywnie mniejsze spalanie. Ja nie boję się TSI czy TDI ale jak jest mozliwość zakupu gwarancji za 1200 zł to w sumie warto. Bo ludzie płacą po 300-400 zł za gwarancje na telewizor za 2000, albo pralkę za 1500 zł, a tu masz podzespoły nawet po kilka tysięcy złotych, jak nie kilkanaście (silnik). Ja w następnym aucie wysupłam te 1200 zł i dokupię gwarancję.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Dig_Dug, poprzednie autko spłacałem baaardzo długo, wcześniejszą omegę A na automacie również spłacałem. Teraz udało mi się odłożyć. Rozważałem opcję dobrać kredytu ale stwierdziłem, że skoro już odłożyłem to bez sensu znów oddawać haracz bankowi. Jak pisałem miał być Rapid 105 którego solidnie przetestowałem, nawet był zamówiony ale wolałem octavię. Jeździłem na testach wszystkimi octaviami oprócz 1.8 i stwierdziłem, że te 85 z nisko położonym momentem jest zbliżone osiągmi do 105 i lepsze niż Rapid w którym czuję się jak w czołgu. W octavii nawet przy 3500 jest cicho, a to już 140. W mojej fabii I przy tej prędkości nie dało się rozmawiać (silnik). Co do spalania, to w jednym z postów podałem wyniki z pierwszej dłuższej trasy i wydaje mi się, że jest OK. Ja z dzieciakami jeżdżę racej na "emeryta" (dość pasywnie, na emeryturce poszaleję ). Myślę, że z uśmiechem przejeżdżę tyle ile nią planuję i kupię również Octavię (może już IV) z mocniejszym motorem skrzynią VI, kombi bo bardzo lubię. Sam widzisz, jak to zazwyczaj bywa, wszystko się zgadza oprócz kasy :wink:
Pozdrawiam i życzę O3 o jakiej marzysz, bo ja swoją już mam.
Komentarz
-
-
paweł2, =Walter=, Jak czyimś obiektem marzeń jest Octavia 3 to ma przyziemne marzenia. Ja marzę o lepszych autach, które z rożnych względów są niepraktyczne. Octavia 3 będzie (jeśli w ogóle) najlepszym zakupem w stosunku jakość do ceny i własności użytkowych. Niczym więcej.
Ja jak zakupię Octavie, to będzie to wersja 1.2 105KM 6 biegów, albo 1.4 140KM. W obu wariantach Elegance + dodatkowe. Reszta silników jest dla moich przebiegów przerostem formy nad treścią, a wersja 5 biegowa 1.2 TSI to dodatkowe ograniczanie sobie przyjemności z jazdy poza samym silnikiem.
Ja radzę kupować wersje 6 biegowa do każdego silnika jaki by nie był, ale każdy robi dla siebie i w sumie punkt siedzenia wymusza punkt widzenia.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugJa radzę kupować wersje 6 biegowa do każdego silnika jaki by nie był, ale każdy robi dla siebie i w sumie punkt siedzenia wymusza punkt widzenia.
Mi osobiście najbardziej by pasował 1.4TSI 140ps ciekaw jestem tego 1.2TsI 105 podobno daje rade a w wersji 85ps pewnie też na ale jednak bym sie nie zdecydował.Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.
Komentarz
-
-
Pierwsza trasa przejechana. Silnik 1.2 TSI 105 KM 6M jak dla mnie robi bardzo dobre wrażenie jak na taką moc (to pewnie za sprawą turbinki). Wcześniej sądziłem, że szósty bieg to fanaberia, która rzadko się przyda, ale zmieniam zdanie. Przy tym silniku szóstka przydaje się bardzo często kiedy prędkość jest ustabilizowana. Można jechać na szóstym biegu spokojnie już od 70 km/h jeśli nie chce się przyspieszać. Wcześniej jeździłem Renault Megane 110 KM i tam szóstka robiła bardzo złe wrażenie (praktycznie zero reakcji na gaz i poczucie jakby samochód miał zaraz zwolnić).
Spalanie wyszło 6,5 l/100km. Połowa trasy na ekspresowej z prędkością 140-150 km/h, druga połowa spokojniej - trochę zabudowanego, trochę trasy z prędkością 110-120 km/h.
Samochód ma przebieg 150 km, więc mam nadzieję, że spalanie po dotarciu jeszcze odrobinę spadnie.Skoda Octavia III Combi, 1.2 TSI 105 KM, 6M, Czerwień Corrida, 2014 r. Active+Amazing+Swing+inne dodatki.
Komentarz
-
-
ak czyimś obiektem marzeń jest Octavia 3 to ma przyziemne marzenia. Ja marzę o lepszych autach
Pamiętam jak kupowałem swoje pierwsze auto Fiata Uno i ten dzień był takim spełnieniem marzeń. I co z tego, że była to używka, w średnim stanie technicznym z silnikiem 1.0 FIRE! :P Zatem kolego Dig Dug szanuję Twoją opinię i marzenia ale szanuj tym samym też innych. Bo 1.2TSI 85km naprawdę może ludziom sprawiać przyjemność i cieszyć - to kwestia indywidualna. Dla Ciebie za mały motor, dla mnie idealny do moich potrzeb i tyle.
Wracając do tematu. Gdzie były osoby, które porównywały jazdę między wersją 85km, a 105km i ponoć do 100-130 km/h dużej różnicy nie ma w przyspieszaniu, dopiero dalej jest. Ja sam tego nie wiem, nie miałem okazji sprawdzić.
W każdym razie auto z pełnym załadunkiem bagażnika, 5 osobami poradziło sobie na trasie dużo lepiej niż 1.6mpi co mnie b. zadowala
Spalanie na trasie teraz to zakres 5.1-5.5 (prędkość 110-130 km/h), w mieście jak nie ma zbyt dużo świateł to 7-7.4, a jak są korki/światła to 8-8.5.
Komentarz
-
-
Dig_Dug, wszystko co dotyczy naszego bytu to sprawy przyziemne, łącznie z marzeniami. Myślę, że trochę źle użyłeś, tego określenia. Ale masz rację, że moje marzenia dotyczące tematu auta nie są wygórowane. Mam ograniczony budżet, a Rapid to za mało. Marzyłem o O3 i mam. Skoro Tobie życzę abyś miał Swoje wymarzone 4 kółka + zapas, to znaczy, że dobrze Ci życzę. Kup co chcesz lub na co Cię stać i ciesz się tym, bo szkoda życia na narzekanie.
Pozdrawiam i życzę rychłego polerowania nowej bryki.
Komentarz
-
-
Ja biorę 1.2 85 KM wyłącznie z powodu budżetu - do wyboru miałem Dacie Logan MCV - 0,9 - za 43 tys albo Octavie za 50 tys z silnikiem 1.2 85 KM. Dołożyłem do Octavii bo zdecydowanie warto (komfort jazdy, wyciszenie, mniejszy spadek wartości)
Oczywiście super byłoby mieć 140 KM ale to prawie 10 tys więcej.
Pozdrawiam innych właścicieli wersji 85 KM
Art
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ceed1"Spalanie na trasie teraz to zakres 5.1-5.5 (prędkość 110-130 km/h)", - no chyba Cię poniosło. Te prędkości to kilka razy osiągnąłeś a nie jechałeś non stop. Bądźmy realistami. To co przy 80-90 wziąłby 3,5-4,0? Bez jaj.
Myślę, że kolegi nie poniosło. Również pisałem o tym w którymś z postów. Przy stałej na autostradzie 5,5 na testowym odcinku 180 km po skasowaniu komputera. Poza miastem do 100 km/h 5l, Miasto 6,6. Moja O3 też jest w zasadzie na dotarciu, ma dopiero 1100 km. A jeżeli chodzi o prędkość do 80 to pisząc ironicznie 4 prawie trafiłeś! Sprawdzałem na odcinku 70 km i wyszło 4,2. Dodam, że w moim przypadku próby dotyczą samochodu z ładunkiem 3/4 dopuszczalnego + box na dachu. Próba 80 km/h bez box'a z obciążeniem 3/4.
Pozdrawiam, życzę szerokiej drogi i niskiego zużycia.
Komentarz
-
-
Ceed1, Koledzy wcale nie przesadzają. Mój najlepszy wynik to to spalanie 5,0l (dane z tankowania) z trasy 700km - średnia prędkość z kompa 74km/h. Dane z wczoraj trasa 380km (z czego 200km autostrada z prędkością 150 - 160 km/h, 150km drogi krajowe i 30km miasto) średnie spalanie 6,7l. Także te dane dotyczące spalania nie są wyssane z palca!
Komentarz
-
-
zobaczymy za 5 lat czy równie dobrze będzie sobie radziło lepiej niż MPI, czy jednak żywot jego się zakończy ...
Biorąc pod uwagę, że robię max 8-10 tys km rocznie to liczę, że auto posłuży mi przez te 5 i więcej lat. Czas pokaże. Ciekawe czy za 5 lat będzie można kupić gdzieś mpi :| i to nie jest ironia, tylko zastanawia mnie przyszłość LPG bez wolnossaków.
"Spalanie na trasie teraz to zakres 5.1-5.5 (prędkość 110-130 km/h)", - no chyba Cię poniosło. Te prędkości to kilka razy osiągnąłeś a nie jechałeś non stop. Bądźmy realistami. To co przy 80-90 wziąłby 3,5-4,0? Bez jaj.
Poza tym nie wiem jak inni ale ja zauważyłem, że auto przy 90km/h, a 110 km/h pali tyle samo albo niewiele więcej. W 1.6mpi większe spalanie wychodziło mi właśnie przy 90km/h niż 110km/h. I nie są to moje wymysły tylko własne doświadczenia. Jakoś nie czuję potrzeby dowartościowania się niskim spalaniem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dontakCeed1, Koledzy wcale nie przesadzają. Mój najlepszy wynik to to spalanie 5,0l (dane z tankowania) z trasy 700km - średnia prędkość z kompa 74km/h. Dane z wczoraj trasa 380km (z czego 200km autostrada z prędkością 150 - 160 km/h, 150km drogi krajowe i 30km miasto) średnie spalanie 6,7l. Także te dane dotyczące spalania nie są wyssane z palca!
Mowie tu tylko o trasieBlack magic
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505Z jedej strony malo, a zdugiej tylko 1-1.5l mniej niz 180konne 1.8TSI :roll:
Mowie tu tylko o trasie
Komentarz
-
-
neoXs, a coś ty taki obrońca cudzych marzeń. Coś mi tu zalatuje solidarnością silników.
Wątek dotyczy różnic pomiędzy silnikami 1.2 TSi w wersji 85 i 105 KM. Może technicznych nie ma, ale użytkowe są.
neoXs, mówi, że różnic pomiędzy nimi nie ma do 100-130 km/h. Może przy przyśpieszeniu 1,2,3 od zera do 100km/h.
Powtórzę się, ale sądzę, że jest ona znacząca w międzyczasach przy wyprzedzaniu i normalnej jeździe. Osobiście nie mam jak sprawdzić tego 85KM.
Na yout... jest filmik z autoforum czeskiego i tam jak sprawdzimy sobie czasy 60-100 i 80-120 to wychodzi na 4 biegu 60-100 km/h prawie 10 sekund, 80-120 km/h na 5 biegu 12 sekund. Ja sprawdzałem osobiście w Rapidzie 105 KM 6 biegów i tam było odpowiednio 7 sekund 60-100 km/h i 10 sekund do 80-120 km/h. Te wartości przy tak małym silniku wzbudzają respekt, przynajmniej w 1-2 osoby.
Jeżeli filmik jest w porządku, to dla mnie jest to duża różnica. O ile 105KM naprawdę zaskakuje na duży plus, o tyle ten 85 KM wg. mnie nic zbytnio nie oferuje. Otrzymujemy duże toczydełko.
Dodatkowo z filmiku wynika, że przy prędkości autostradowej 130-140 km/h mamy ponad 3000 obr. I silnik zaczyna hałasować. To tak apropo skrzyni 6 biegowej.
Powiecie, że krytykuje. Tak zawsze będę krytykował i odradzał zakup auta z małą mocą.
Wiem, że każdy kupuje to na co go stać, ale nie piszcie, że Octavia to szczyt marzeń. I tak kupuje się z pragmatyzmu, a nie ze względu na jej wyjątkowość i działanie na zmysły. Ja kupiłem nową F2 bo nie stać mnie było, a raczej szkoda mi było pieniędzy na podstawową Octavię. Jeżdżę mało i F2 w sumie sprawdza się u mnie, ale traktuję ją wyłącznie przejściowo (tylko kiepska sytuacja w pracy zmusza mnie do ciągłego użytkowania F2) i z premedytacją kupowałem za jak najniższa kwotę jak najlepiej jeżdżące auto. W sumie przez towarzyszące mi osoby nie kupiłem 1.6 i cały czas żałuję. Kupując kolejne auto nie popełnię tego błędu, a raczej zaszaleje i kupię takie, które nie będzie mnie niemiło zaskakiwać co jakiś czas, że czegoś nie ma. Nie traktujcie moich wypowiedzi jako atak na was. Każdy ma co sobie kupił, tylko że część jest zadowolona, a część musi być zadowolona. Ja bym nie był zadowolony z wersji 85 konnej i żyję nadzieją, że wpis w mojej stopce forumowej sprawdzi się, chociaż coraz mniej jestem pewien że będzie to Octavia.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
Komentarz